Відгук про надувний човен Фрегат М-2
Коли я захопився рибалкою, мені захотілося купити човен на двох чоловік, якого іноді можна
було б носити на відстань 10-15
км . Тому він повинен влазити в туристичний рюкзак і
бути легким. Раніше користувався тільки гумовими човнами, але човни з ПВХ
рекламувалися як більш легкі і міцні, так що вирішив спробувати. З того, що
було в магазинах, човен Фрегат М-2 здався найбільш підходящим по параметрам і
за ціною яким я користуюся вже 5-й сезон. Човен з ПВХ дійсно легкий в
порівнянні з гумовим навіть меншого розміру. Щоправда, ловити з човна я все ж
не дуже люблю, так що на воді він був за цей час менше 20 разів.
Балони розділені
посередині човна, а не на кінцях. По-перше, це дозволяє обійтися без штатних
фанерних сидінь – терпіти їх не можу, сидіти на подушках, на мій погляд,
комфортніше і безпечніше, по краях човна у мене зазвичай лежать надувні сидіння.
По-друге, у випадку проколу є цілком реальний шанс обійтися мінімальними
втратами, а не як було на «Уфімці» – закиньте, мовляв, ногу через борт і
спробуйте втриматися зверху на цій трубі. Довжина човна 2,635 м , але двом
сидіти та ловити трохи затісно.
Матеріал міцний,
багато раз налітали на камені і корчі – навіть подряпин і потертостей на днищі
не видно. Якихось змін від старості, типу розтріскування, не помічено. Правда,
човен зберігається вдома. Човен Фрегат М-2 за 5 років повітря не втрачає
взагалі, з клапанами поки ніяких проблем не було.
У човна легкий
хід. Борти досить високі, з двома вгодованими рибаками при не великій
хвилі відчуваєш себе впевнено.
Що не сподобалося в надувному човні Фрегат М-2
Мішок для човна –
його в рекламі називали «рюкзак» – на спині сидить незручно. Далі п'яти хвилин
ходу від машини його не носили, але після першого ж виходу стали видні просвіти
уздовж всіх швів – тканина потихеньку повзе, і обсипається просочення зсередини.
Правда, ще нічого не порвалося, але я ношу в ньому човен обережно, недалеко й
нечасто.
Конструкції для
кріплення весел – кочети розташовані незручно. Вони, зрозуміло, спеціально
розташовані на бортах, щоб яка б половина човна не спустила, можна було
користуватися веслами. Але якщо гребти зі штатними сидіннями, весла впираються
в коліна, а з подушки – далеко тягнутися. До кінця першого сезону кочети на
човні почали розбовтуватися і скрипіти, зараз ще і постукують, а не так багато
ними і веслувалося. Скрип з кочетів під час рибалки усувається поливанням
водою. Конструктивно кочети могли б бути і простіші. Цілком вистачило б, як в
старі часи – гумових з манжетами на веслах. А тут весло без викрутки не
налаштуєш. Для моторки це некритично, але для гребного човна, по-моєму, занадто
складно.
Сидіння розташовані
близько один до одного. Двом крепким дядькам сидіти на них, та ще гребти взагалі неможливо.
Буксирне вушко,
чи як там воно називається, розташована занадто низько. До нього прив'язується
якір, але якщо сидіти на сидінні, до мотузки взагалі буде не дотягнутися. З
подушки треба неабияк викрутитися, щоб дістати.
Насос виглядає
бідово, шланг взагалі як у дитячої іграшки. У багатьох знайомих такий насос не
пережив і перший сезон. На мій подив, у мене він досі тримається, правда, я з
ним дуже ніжно користуюся.
Є ще один
несподіваний для мене недолік, який, напевно, правильніше вважати особливістю.
Можливо, це у всіх човнів ПВХ так, але Фрегат М-2 компактно скласти не
виходить, як не намагався викачати з нього повітря. Коли купував човен, в
магазині нашвидку в мішок ледве-ледве запхали. Думав у спокійній обстановці
буду складати набагато компактніше. Не виходить. Та й часу на акуратне згортання
човна йде порівняно з гумовим човном набагато більше. У рідній мішок влазить
нормально при вдумливому змотуванні, але в сучасний туристичний рюкзак (нині вони
вузькі) не заштовхати. Старий гумовий човен легко влазить при тих же розмірах,
тільки борти у нього трохи нижчі були... Довелося залатати давній, ще
радянський, брезентовий рюкзак з бічною підтримкою, але йти з ним набагато
важче, ніж з нормальним сучасним рюкзаком.
Якщо ж вам його
не потрібно далеко носити, то в цілому надійний, міцний, хоч і не дуже
комфортабельний човен.
------------------------------
Копіювання матеріалів дозволено тільки із згоди автора із посиланням на блог http://fishingukraine.blogspot.com - I love to fish
Комментарии
Отправить комментарий